تبلیغات شما اینجا قیمت سرور پرینتر اچ پی راهنمای خرید ویدئو پروژکتور اچ پی سرور سرور اچ پی سوئیچ شبکه سیسکو سوئیچ سیسکو یو پی اس فاراتل دوربین مداربسته سامسونگ دوربین مداربسته هایک ویژن دوربین مداربسته داهوا قیمت موبایل قیمت انواع گوشی قیمت گوشی پایین ترین قیمت گوشی بهترین گوشی برای موزیک بهترین گوشی برای سلفی بهترین گوشی برای بازی راهنمای خرید تلویزیون راهنمای خرید موبایل راهنمای خرید گوشی قیمت انواع تبلت قیمت تبلت لپ تاپ قیمت قیمت لپ تاپ قیمت لپ تاپ ایسوس سری x قیمت لپ تاپ ایسوس سری N قیمت لپ تاپ ایسوس سری v قیمت لپ تاپ ایسوس سری U قیمت لپ تاپ ایسوس سری K555 ربات اینستاگرام چت روم
بستن تبلیغات [X]
تأثیر هوش رقابتی مدیران بر وفاداری مشتریان

تأثیر هوش رقابتی مدیران بر وفاداری مشتریان

هدف اصلی تحقیق حاضر بررسی تأثیر هوش رقابتی مدیران بر وفاداری مشتریان به خدمات بانکی در بانک ملی استان آذربایجان غربی بود

دانلود تأثیر هوش رقابتی مدیران بر وفاداری مشتریان

هوش رقابتیوفاداری مشتریانخدمات بانکیتأثیر هوش رقابتی مدیران بر وفاداری مشتریانبانک ملی استان آذربایجان غربیوفاداری مشتریان به خدمات بانکیدانلود مقاله مدیریتدانلود مقالات ترجمه شده مدیریتدانلود مقالات ترجمه شده رشته مدیریت
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 102 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 13

دانلود مقاله رشته مدیریت

بررسی تأثیر هوش رقابتی مدیران بر وفاداری مشتریان به خدمات بانکی

(مطالعه موردی بانک ملی استان آذربایجان غربی)

عنوان انگلیسی:

Investigating the effects of manager's competitive intelligence on customer's loyalty towards banking services

چکیده

هدف اصلی تحقیق حاضر بررسی تأثیر هوش رقابتی مدیران بر وفاداری مشتریان به خدمات بانکی در بانک ملی استان آذربایجان غربی بود. تحقیق حاضر از لحاظ ماهیت و روش، توصیفی - پیمایشی و از نظر هدف، کاربردی است. جامعه­ی آماری پژوهش حاضر مدیران و کارشناسان بانک ملی استان آذربایجان غربی به تعداد 178 نفر و مشتریان بانک ملی استان آذربایجان غربی می­باشد. حجم نمونه­ی آماری مدیران بانک بر اساس فرمول کوکران، 121 نفر و حجم نمونه مشتریان بانک 120 نفر برآورد شده است. روش نمونه­گیری به صورت تصادفی طبقه­ای بوده و ابزار جمع­آوری اطلاعات در پژوهش حاضر پرسش­نامه­ می­باشد. روایی پرسش­نامه به صورت صوری تعیین گردیده است. پایایی پرسش­نامه توسط آزمون آلفای کرونباخ برای سؤال­های هوش رقابتی مدیران و وفاداری مشتریان مورد تأیید قرار گرفته است. برای آزمون فرضیه­های پژوهش از آزمون­های کلموگروف-اسمیرنف، آزمون رگرسیون خطی و رگرسیون چندگانه استفاده شده است. نتایج حاصل بیانگر آن است كه استراتژی رقابتی و ساختار سازمانی رقابتی بر وفاداری مشتریان تاثیر مثبت و معنی دار دارد.

واژگان کلیدی:

هوش رقابتی

وفاداری مشتریان

خدمات بانکی

مقدمه

ما در جهانی زندگی می کنیم که رقابت بسیار شدید است و تغییر در همه جا به چشم می خورد بنابراین نیاز به گردش سریع اطلاعات برای رقابتی پویا و تجارتی هوشمند اجتناب ناپذیر است و بدون دانش رقابتی، سازمان نمی تواند مطمئن باشد که در رقابت قوی یا ضعیف می باشد لذا در حال حاضر زمان مناسبی برای استفاده از هوش رقابتی می باشد. هوش رقابتی فرایند تجزیه، تحلیل و کسب خبر از محیط رقابتی است و مدیر ارشد هوش رقابتی تمام سازمان های کوچک و بزرگ را قادر می سازد تا تصمیمات آگاهانه ای درباره موارد مرتبط با بازاریابی تحقیق و توسعه گرفته و تاکتیک های مناسب در مورد استراتژی های بلند مدت کسب و کار اتخاذ نمایند. هوش رقابتی موجب می گردد سازمان ها محیط اطراف خود را سریع تر و با دقت بیشتری تجزیه و تحلیل کرده و نتایج حاصل را به طریق سودمند ذخیره و در مواقع مقتضی در دسترس تصمیم گیرندگان قرار دهند این امر جریان تبادل اطلاعات و دانش را در بستر سازمان تسریع کرده و اثربخشی فرایند تفکر و تصمیم گیری جمعی را به نحو چشمگیری بهبود می بخشد (دیشمن و کالف،2008).

هوش رقابتی در واقع با توسعه برنامه سیستماتیک بر یاد گرفتن، تحلیل و مدیریت اطلاعات خارجی یا داخلی و دانش برای بهبود توانایی های تصمیم گیری سازمان در ارتباط است ( تارخ و لنکرانی، 1389).

فهرست مطالب

چكیده

مقدمه

روش تحقیق

یافته ها

آزمون کلموگروف –اسمیرنوف

آزمون فرضیه اصلی
آزمون فرضیه فرعی1
آزمون فرضیه فرعی2
آزمون فرضیه فرعی3
نتیجه­ گیری کلی و بحث
منابع

دانلود تأثیر هوش رقابتی مدیران بر وفاداری مشتریان

+ تعداد بازدید : 4 |
نوشته شده توسط pedram در 2016-06-24T07:48:42+02:00 و ساعت :